بانک اطلاعات مشاغل ایران

این وبلاگ بانک اطلاعات مشاغل ایران را به صورت کامل در تمامی زمینه های کاری معرفی می نماید

بانک اطلاعات مشاغل ایران

این وبلاگ بانک اطلاعات مشاغل ایران را به صورت کامل در تمامی زمینه های کاری معرفی می نماید

بانک اطلاعات مشاغل ایران شامل اطلاعات 3 میلیون فروشگاه و 400 هزار کارخانه در سراسر کشور می باشد که در تمامی استانهای ایران به صورت مجزا قابل سفارش و دریافت اطلاعات تماس موبایل مدیران مشاغل است

طبقه بندی موضوعی

انواع درختان هلو

يكشنبه, ۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۰۱ ب.ظ

صدها رقم درخت هلو برای انتخاب وجود دارد. در حالی که درختان هلو می توانند میوه های چسبنده یا آزاد تولید کنند ، به راحتی ، اکثر گونه هایی که برای باغ های خانگی فروخته می شوند ، سنگ آزاد هستند. همچنین می توانید بین گوشت زرد یا سفید و درختان هلو زودرس یا دیررس انتخاب کنید.

جهت خرید نهال هلو میتوانید از وبسایت زیر اقدام کنید:

https://akinnahal.com/product-category/نهال-هلو/

'Halehaven' یک نوع میان فصل بسیار شیرین است. حتی گفته می شود که پوست شیرین است و درختان سرحال هستند.

'Reliance' یک تولید کننده فصل اولیه است که آن را برای مناطق سردسیر خوب می کند.

"کهکشان" و "زحل" هر دو هلو به شکل دونات هستند که گوشت سفید شیرینی دارند.

'Bonanza' یک درخت هلو کوتوله است که فقط 6 فوت ارتفاع دارد اما میوه ای در اندازه کامل تولید می کند.

درختان هلو در مقابل درختان شهد

به عنوان یک درخت ، هلو و شلیل یک گونه هستند - Prunus persica. میوه شلیل عاری از تیرگی و تا حدودی کوچکتر و شیرین تر از هلو است. درختان هلو ممکن است گاهی شلیل رشد کنند و درختان شلیل ممکن است هلو پرورش دهند. پرورش دهندگان حرفه ای با رشد شاخه های پیوند زده شده که قبلا شلیل تولید می کردند و پیوند آنها روی درختان هلو ، محصول خود را کنترل می کردند. گیجی یک ویژگی غالب است ، اما اگر درختان هلو شما تصمیم گرفتند سرکش شوند و محصول شلیل تولید کنند ، آن را پاداش دو به یک در نظر بگیرید.

جهت خرید و کسب اطلاعات در مورد انواع نهال ها از طریق ادرس زیر اقدام کنید:

https://akinnahal.com/خرید-نهال/

 

برداشت

درخت هلو کاشته شده معمولاً در سال اول میوه نمی دهد و آنهایی که از بذر رشد می کنند می توانند در سه تا چهار سال محصول مناسبی را تولید کنند. پس از شکوفه های بهاری صورتی رنگ ، درختان هلو در اوایل ماه های تابستان تعداد زیادی هلو سبز کوچک را به نمایش می گذارند. با این حال ، علاوه بر قطره میوه طبیعی که درختان هلو در این مرحله از رشد انجام می دهند ، شما همچنین باید محصول خود را نازک کنید یا در زمان برداشت با ناامیدی میوه به اندازه گردو روبرو شوید. همه میوه ها را به جز بزرگترین آنها از هر شاخه جدا کرده و حداقل 6 اینچ بین میوه ها باقی بگذارید.

 

نحوه پرورش نهال هلو در گلدان

درختان هلو کوتوله نمونه های ظریفی از ظروف را می سازند. ظرفی به عرض حداقل 3 فوت انتخاب کنید. هرگز اجازه ندهید ظرف درخت هلو شما خشک شود و از آن در برابر یخ زدگی در یک منطقه محافظت شده مانند گاراژ یا سوله محافظت کنید.

 

هرس کردن

ممکن است حذف شاخه های سالم از درخت هلو پرپشت و پرپشت عجیب به نظر برسد ، اما هرس مناسب برای مدیریت اندازه میوه و اطمینان از دریافت نور کافی بر روی شاخه های میوه دار ، حیاتی است.

 

هنگام هرس درخت هلو ، ظاهر تمام شده شاخه ها باید دارای یک طرح انگلی با مرکز باز مانند گلدان باشد. هرس را در ماه ژوئیه انجام دهید ، شاخه های قائم را که در قسمت داخلی درختان روی شاخه های بارور سایه می اندازند ، بردارید. میزان نوری که اجازه می دهید پس از هرس به این شاخه های بارور برسد ، برای رشد جوانه های گل فصل آینده مهم است.

 

تکثیر کردن

ساده ترین راه برای تکثیر درخت بدون پیوند ، قلمه های چوب نرم است. در بهار که رشد نرم و سبز است ، یک برش نه اینچی بگیرید. آن را در هورمون ریشه زایی فرو ببرید تا به برش کمک کند ، قلمه را در یک گلدان استریل بکارید و آن را مرطوب نگه دارید. ریشه ها باید در حدود یک ماه تشکیل شوند.

 

چگونه درختان هلو را از دانه پرورش دهیم

گودال های هلو با دخالت کمی در فضای باز رشد می کنند. در پاییز بذر را به عمق سه اینچ در فضای باز بکارید. دمای سرد زمستان به بلوغ جنین اجازه می دهد. بذر در بهار جوانه می زند و می توانید درخت جوان خود را به محل دائمی آن پیوند دهید.

 

آفات و بیماریهای شایع نهال هلو

مهمترین آفت درخت هلو حشره خوار درخت هلو است. این شب پره شباهت به زنبور دارد و در پاییز تخم های خود را روی پوست درختان می گذارد. ساقه ها بیرون می آیند و در تنه فرو می روند و در آنجا از تنه و ریشه تغذیه می کنند. در سوراخ ورودی به دنبال یک شیره ژله مانند باشید و با سیم سیمهای آن را تکان دهید.

 

از نظر بیماری ها ، قارچ می تواند باعث پیچ خوردن برگ درخت هلو شود که منجر به قهوه ای شدن و تغییر شکل برگ می شود. در اواخر پاییز یا اوایل بهار از قارچ کش بر پایه مس استفاده کنید

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید از وبسایت اکین نهال استفاده کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۸/۰۲
رضا شفیعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی